A hírek szerint Magyarország a jóléti társadalmakban is elől jár, sok nyugat-európai országból már hozzánk akarnak költözni. Az átlagkereset a statisztika szerint már elérte a több százezer forintot, így azt sem tudjuk már, hogy mire költsük el a cihába rejtett pénzünket. Csak úgy jönnek velünk szembe az afféle mondatok, hogy a tíz éves kocsi az már öreg, stb. Hosszas lelki vívódás után rávesszük és belevetjük magunkat egy újabb használtautó vásárlásába, ha az új autó azonnali értékvesztése a pénztárcánkat már szétszaggatná.
A népszerű használtautó kereső oldalon azonnali szerelembe esünk a kiszemeltünkbe, menjünk is Budapest 22. kerületi Car-Éra Kft. autókereskedésébe. Kicsit gyanús, hogy már fél éve áll az autó és a fékek is be vannak rohadva, de a lelkesedést még növeli, hogy a slusszkulcsokat is megkapjuk hozzá, de csak a telephelyen belül lehet kipróbálni. Ezek után még hatszor körbejárjuk az országot, már dönteni sem tudunk, annyira be vagyunk zsongva, a pénz már senkit sem érdekel, mindent megadnánk, csak egy újabb autót vihessünk haza!
Papírozás, átutalás és már el is jött a várva várt autó átvétel napja, amikor kigördülhettünk az országútra és a szabadság mámorában vihettük haza a szeretett autónkat. Az első jobbos kanyarnál viszont búgás, zúgás, kattanás volt hallható a bal első keréktől, de nyomjuk neki, úgyis elhagyja. Reggel beindítjuk a kis dízelünket, viszont egy dromedár traktor hang köszönt vissza belőle. Ekkor már elkezdtük nézegetni az adásvételi szerződést, milyen feltételekkel vásároltuk meg ezt a hulladékot, ami gyorsan az ellenségünkké vált. A papírból viszont az alábbi köszönt vissza, ami autókereskedéstől történő vásárlásnál a „furcsa” állítást is jóval meghaladja: „Eladó kijelenti, hogy a gépkocsi jövőben előforduló hibáiért szavatosságot nem vállal.” Ebben a szent minutumban már a kereskedő székében kaptuk is a nevetségesen megnyugtató választ, hogy a részletes garancia rész az egy másik papíron van, de többszöri kérésre viszont azt nem is láthatjuk!
A sales manager szakszerű lerázása csodálatosan működött, mivel a panaszt írásban kellett megküldeni és majd válaszolnak, mivel az illetékes éppen egy másik országot vásárol a világ másik végén és különben is szabadságon van. Közben kezdjük azt érezni, hogy jövünk ki a gödörből, mivel garancia keretében a cég érdi telephelyén a Bosch Car Serviceük megnézi és pikk-pakk gatyába fogja rázni az autót. Műszaki igazgató úr megállapítja a diagnózist: „Ez váltótól jön. Valószínű, hogy egy támasztó csapágy és éri a váltónak a házát… Meg kell nézni mi az, meg kell nézni a rendelést és 3-4 nap alatt jön meg az alkatrész.” Végül megerősíti, hogy a kérdéses alkatrész a helyi márkakereskedéstől fog érkezni:
Eljött a szerelés napja, a kiszolgálás tényleg csillagos ötös, még csereautót is biztosítottak, a duma viszont egy cseppet hosszabbra sikerült az igazgató úrnak, ami kicsit gyanússá is vált. Egy hetes javítási idő a telefon csörgésével a harmadik napon lerövidült, mivel megérkezett a jó hír: kész az autó és vihető! Az ismét hosszú magyarázkodás már gyorsan lelepleződött, mivel a téma már nem a csapágy, hanem váltó szinkron csere.
A boldogságtól nem is látunk, már az sem érdekel, hogy a próbaúton a búgó hang szinte ugyanúgy megmaradt, amit a manager is megerősített: „Van neki egy minimális hangja”! Telnek a napok és a realitás kezd ismét visszatérni, mintha ezzel a szereléssel nem is változott volna semmi. Másik szervizben kiderült, hogy a váltóba a régi olajat öntötték vissza és azt is vészesen kevés mennyiségben, az igazgató úr állításával szemben: „Adjunk neki esélyt, mert kapott friss olajat… Most új van benne.” Emellett a manager úr pontosította a korábbi 400.000Ft-os émelyítő alkatrész beszerzésüket 379.000Ft-ra:
A trükk akkor tisztult le teljesen, amikor az említett érdi márkakereskedés válasza megérkezett a kérdéses alkatrészre: „Kérdésére válaszolva mi nem látunk az adott időszakban erre az alvázszámra történő alkatrész értékesítést.” Ezek után az érdi autószerviznek küldött ismételt panaszra elég döcögősen érkeztek a válaszok, illetve arra a kérésre, hogy mutassanak valami bizonylatot, hogy milyen alkatrészt szereztek be, csak a nagy hallgatás van a mai napig. A Car-Éra Kft. vezetőségének szakmai válasza leginkább a tájékozottságával foglalható össze:
„Minden használt autó esetében javasolt olajat cserélni a megvásárolt gépjárművön.”
A Bosch Car Service 8 pontos vásárlói ígéretétől egyszerűen elalél az ember:
1. Mindig tisztességesen és tisztelettel bánunk az ügyfelekkel
2. Áttekinthetően számlázás
3. Pontos munkavégzés
4. Kizárólag olyan alkatrészek, szolgáltatások és garanciák értékesítése, mellyel megkönnyíthetjük
életét, javíthatjuk szolgáltatásunk minőségét
5. Ügyfeleink visszajelzései fontosak számunkra
6. Mindig jó minőségű alkatrészeket használata
7. Minden javítást a gyártók ajánlásaival összhangban hajtunk végre
8. Akcióink és hirdetéseink őszinték és igazak
forrás: boschcarservice.com
A szavazás 23.06.23-án lezárult, köszönjük főleg az érdiek és a nagytétényiek szavazatát!
A képek illusztráció jellegűek!