Publikuss

Autó-kor

2023. június 06. 06:30 - Publikus Team

Egy életre megtanulod, hogyan lehet megelőzni

A hírek szerint Magyarország a jóléti társadalmakban is elől jár, sok nyugat-európai országból már hozzánk akarnak költözni. Az átlagkereset a statisztika szerint már elérte a több százezer forintot, így azt sem tudjuk már, hogy mire költsük el a cihába rejtett pénzünket. Csak úgy jönnek velünk szembe az afféle mondatok, hogy a tíz éves kocsi az már öreg, stb. Hosszas lelki vívódás után rávesszük és belevetjük magunkat egy újabb használtautó vásárlásába, ha az új autó azonnali értékvesztése a pénztárcánkat már szétszaggatná.

01_car-era_kft_bosch_car_service_autoszerelo.jpg

A népszerű használtautó kereső oldalon azonnali szerelembe esünk a kiszemeltünkbe, menjünk is Budapest 22. kerületi Car-Éra Kft. autókereskedésébe. Kicsit gyanús, hogy már fél éve áll az autó és a fékek is be vannak rohadva, de a lelkesedést még növeli, hogy a slusszkulcsokat is megkapjuk hozzá, de csak a telephelyen belül lehet kipróbálni. Ezek után még hatszor körbejárjuk az országot, már dönteni sem tudunk, annyira be vagyunk zsongva, a pénz már senkit sem érdekel, mindent megadnánk, csak egy újabb autót vihessünk haza!

Papírozás, átutalás és már el is jött a várva várt autó átvétel napja, amikor kigördülhettünk az országútra és a szabadság mámorában vihettük haza a szeretett autónkat. Az első jobbos kanyarnál viszont búgás, zúgás, kattanás volt hallható a bal első keréktől, de nyomjuk neki, úgyis elhagyja. Reggel beindítjuk a kis dízelünket, viszont egy dromedár traktor hang köszönt vissza belőle. Ekkor már elkezdtük nézegetni az adásvételi szerződést, milyen feltételekkel vásároltuk meg ezt a hulladékot, ami gyorsan az ellenségünkké vált. A papírból viszont az alábbi köszönt vissza, ami autókereskedéstől történő vásárlásnál a „furcsa” állítást is jóval meghaladja: „Eladó kijelenti, hogy a gépkocsi jövőben előforduló hibáiért szavatosságot nem vállal.” Ebben a szent minutumban már a kereskedő székében kaptuk is a nevetségesen megnyugtató választ, hogy a részletes garancia rész az egy másik papíron van, de többszöri kérésre viszont azt nem is láthatjuk!

A sales manager szakszerű lerázása csodálatosan működött, mivel a panaszt írásban kellett megküldeni és majd válaszolnak, mivel az illetékes éppen egy másik országot vásárol a világ másik végén és különben is szabadságon van. Közben kezdjük azt érezni, hogy jövünk ki a gödörből, mivel garancia keretében a cég érdi telephelyén a Bosch Car Serviceük megnézi és pikk-pakk gatyába fogja rázni az autót. Műszaki igazgató úr megállapítja a diagnózist: „Ez váltótól jön. Valószínű, hogy egy támasztó csapágy és éri a váltónak a házát… Meg kell nézni mi az, meg kell nézni a rendelést és 3-4 nap alatt jön meg az alkatrész.” Végül megerősíti, hogy a kérdéses alkatrész a helyi márkakereskedéstől fog érkezni:

felvetel_gomb.jpg

Eljött a szerelés napja, a kiszolgálás tényleg csillagos ötös, még csereautót is biztosítottak, a duma viszont egy cseppet hosszabbra sikerült az igazgató úrnak, ami kicsit gyanússá is vált. Egy hetes javítási idő a telefon csörgésével a harmadik napon lerövidült, mivel megérkezett a jó hír: kész az autó és vihető! Az ismét hosszú magyarázkodás már gyorsan lelepleződött, mivel a téma már nem a csapágy, hanem váltó szinkron csere.

felvetel_gomb.jpg

A boldogságtól nem is látunk, már az sem érdekel, hogy a próbaúton a búgó hang szinte ugyanúgy megmaradt, amit a manager is megerősített: „Van neki egy minimális hangja”! Telnek a napok és a realitás kezd ismét visszatérni, mintha ezzel a szereléssel nem is változott volna semmi. Másik szervizben kiderült, hogy a váltóba a régi olajat öntötték vissza és azt is vészesen kevés mennyiségben, az igazgató úr állításával szemben: „Adjunk neki esélyt, mert kapott friss olajat… Most új van benne.” Emellett a manager úr pontosította a korábbi 400.000Ft-os émelyítő alkatrész beszerzésüket 379.000Ft-ra:

felvetel_gomb.jpg

A trükk akkor tisztult le teljesen, amikor az említett érdi márkakereskedés válasza megérkezett a kérdéses alkatrészre: „Kérdésére válaszolva mi nem látunk az adott időszakban erre az alvázszámra történő alkatrész értékesítést.” Ezek után az érdi autószerviznek küldött ismételt panaszra elég döcögősen érkeztek a válaszok, illetve arra a kérésre, hogy mutassanak valami bizonylatot, hogy milyen alkatrészt szereztek be, csak a nagy hallgatás van a mai napig. A Car-Éra Kft. vezetőségének szakmai válasza leginkább a tájékozottságával foglalható össze:

„Minden használt autó esetében javasolt olajat cserélni a megvásárolt gépjárművön.”

komment
süti beállítások módosítása