Egy klíma hosszú távú tesztelésébe vágtunk bele, amit a Praktikertől vásároltunk és a Warnex Zrt. akciós ajánlatával szereltettünk be. A homokóra párszor átpördült és végül jött a „hideg zuhany”, vagyis a langyos levegő a légkondiból, miáltal kiderült, hogy a gáz elszivárgott belőle az olcsó alumíniumcsövezés miatt. Próbálj meg a nyár közepén egy megbízható szakembert szerezni hozzá, aki megjavítja, számlát ad róla és garanciát is vállal a munkájára. Csak röhögni tudunk ezen a kombón, mert ilyet Magyarországon nem találtunk, ezzel szemben jött a kálvária:
forrás: pixabay
A Praktikert és a Warnexet is értesítettük a cikkről, az olvasói szavazatok állásai másnapra megfordultak az egy időben beérkezett, nagyszámú szavazatok miatt! Azóta az olvasók korrigáltak, ezért a szavazást lezártuk és az eredeti cikket az adatokkal együtt biztonságba helyeztük!
Praktiker
A probléma nemrégiben jelentkezett, mivel elszökött a készülékből a gáz és használhatatlanná vált. Több szerelő dolgozott rajta és még a kóklerek is nevettek, hogy alumínium csővel oldotta meg a Warnex cége. Elmondták, hogy pontosan ennyi idő alatt oxidálódik és már több helyen szembesültek a Praktiker készülékeinek ilyen hibáival. Megsúgták még, hogy szakmai szempontok alapján csak rézcsővel szabad szerelni, különben is minimális a két cső közti árkülönbség. A Praktiker sajtókapcsolatokért felelős cégétől megkaptuk erre a választ, de az volt a feltételezésünk, hogy a marketing ízű szöveget nem a címünkre szánták és különben is a konkrét kérdésekre választ nem adtak. A Praktiker vezető ügyfélszolgálatosa megerősítette, hogy kb. egy éve változott meg ez a szerelésre vonatkozó jogszabály:
„Ön olyan terméket vásárolt, melynek beüzemelését kizárólag a gyártó által kijelölt szakszerviz végezheti el."
forrás: pixabay
Warnex Zrt.
A szerelő brigád elképesztően gáz volt, a határon álltunk, hogy nem engedjük be őket a lakásba, de figyeltünk minden értékünkre és persze szorított a Praktiker kényszere és az akkori törvényi háttér. A garanciális jegyen már nem a Warnex cégnév szerepelt, hanem muszakiaruhaz.com, de jelenleg már ilyen cég és honlap nem létezik! A csoda megtörtént, beüzemelték a készüléket, fizetéskor viszont jött a meglepetés az arcunkba, mivel szokás szerint ők számlát nem szoktak adni. A hosszú várakozás után kikönyörgött Áfá-s számlán pedig Ablakcsere Kft-t tüntettek fel, amit mára már kényszertöröltek. Ekkor derült csak ki, hogy nem is a Warnex szerelte, pedig úgy mutatkoztak be! A céget telefonon megkeresve ennyit mondtak: „Nem tudunk válaszolni, ha nem muszáj.” Írásban ennél érdekesebb választ kaptunk, miszerint tőlük független cég végezte a szerelést, így nem tudnak felelősséget vállalni, de megerősítette, hogy egy klímának minimum 10 éven keresztül kell kifogástalanul működnie, ennek ellenére a felét sem bírta!
forrás: pixabay
Klíma Online Kft.
A javításra vonatkozóan csak két céget mutatunk be, mivel a többinél is ugyanaz volt a sablon: Emberünk felveszi a telefont, épp a szomszéd utcából indul, de beugrik és megjavítja. Hurrá! Mindez fél órába került, hogy megérkezzen. Attila full rendesen adta elő a dolgokat, kérésre nem nézte meg a szivárgás eredetét, rögtön feltöltötte a rendszert gázzal. „Higgyem el, hogy is jó lesz!” Húszezret elkért a malőrért, a számla helyett átnyújtotta a névjegykártyáját, mondván, hogy ezt szokta adni mindenkinek. Unszolásra megígéri, hogy a kocsitól még visszaugrik és megnézi a szivárgást, azóta is jön! Telefonhívásra már azt sem tudja, hogy ki vagyok, visszahívást ígér… A székhelyére kiérkezve a garanciáról arról tájékoztat, hogy már „megbeszéltük”, tehát nem fog semmi történni. Mindenesetre működőképes a rendszere, mivel dicsekedett még korábban, hogy nemrég egy lakást vett ebből a melókból a belvárosban.
A linkre való kattintás előtt érdemes tudni, hogy ha minél többen keresik fel az oldalt, a Google keresője előrébb fogja sorolni, így egyre többen futhatnak bele a szolgáltatásába (az alábbi képen megcsodálhatod a weblapját)!
06 (30) 445-5111
Klímatisztítás
Ez a csapat azért jobban odatette magát, hogy a kedves vevő maximális elégedettségéről tegyen tanúbizonyságot. Első alkalommal két órás csúszás után felmertem hívni, hogy mi történik a délutáni időponttal. „Mindjárt jövünk!” Ezek után még két óra telt el és 21 óra után megjelentek, de a rendszerből kiesett a lényeg, hogy miért is jöttek, mert nem hozták a kellő eszközöket. Még azért a cégvezető helyrerakott, hogy: „Nem vagyok kellően rugalmas!” Balázs tanácsára választottuk a két nappal későbbi 17 órát, mert az a tuti neki és percre pontosan tud jönni! 21 órakor még telefonálni kellett, hogy mi lehet velük: „Nyugodtan menjek el otthonról, nehogy már várjak rájuk, majd szólnak.” Fél 11-kor jelent meg a felmentő sereg szivárgásellenőrzéssel, csőjavítással és gáztöltéssel. Fizetésnél viszont a számlára annyit mondott, hogy egy hotelnél, ahol több klímát javítanak, ott sem adnak számlát, max. ha nagyon kell névjegykártyát ad lebélyegezve. Így ki is derült, hogy miért éjjel járnak dolgozni, se blokkot, se számlát nem volt hajlandó adni, a gázt viszont a hóna alatt nem tudta elvinni, ezért inkább kiengedte a rendszerből! Jelzem, hogy ez a malőr súlyos környezetszennyezés és szigorú számadású a gáz minden egyes grammja! Érdekes módon közben még beszámolt arról, hogy nemrégiben ebből a businessből vásárolt egy új építésű lakást! A biztonság kedvéért a névjegykártyáját azért magával vitte…
A linkre való kattintás előtt érdemes tudni, hogy ha minél többen keresik fel az oldalt, a Google keresője előrébb fogja sorolni, így egyre többen futhatnak bele a szolgáltatásába (az alábbi képen megcsodálhatod a weblapját)!
06 (30) 773-6439
06 (30) 315-0908
https://klimatisztitasbudapest.hu
Azzal egyik cég sem számolt, hogy a társasház fel van szerelve több kamerával, ezen kívül az egész szerelés több módon is rögzítésre került.
Várjuk a további kárt szenvedettek megkeresését, ill. az érintett cégek és hivatalok válaszát is!
A cikk hamarosan folytatódik az újabb tesztekkel és a hivatalok eddigi vizsgálati eredményeivel!