Marhára oda kell figyelni, hogy semmi felé márkanevet ne említsünk meg! Most viszont nem az ingyen reklámmal lenne gond, hanem azzal, hogy alapot adnánk arra, hogy Rád szálljon a Google! Más csatornák viszont ha elkezdenek hatni és pl. a hazánkba óriási marketing kampánnyal berobbanó fekete keksz netes rajongója leszel, akkor akár a 22-es csapdájába is kerülhetsz:
Tegyük fel, hogy a kekszre teljesen rákattansz és utánanézel, hogy Bulgáriában gyártják. Rájössz arra is, hogy Lengyelországban olcsóbban megkapod a madaras teszkó webshopjában. Rákeresel egy újabb kiszerelés EAN-kódjára és kiderül, hogy ezt már Egyiptomban csomagolják. Letöltöd a tápanyag táblázatát és kiderül, hogy ez a termék több cukrot tartalmaz, mint pl. ha Németországban vennéd meg. Annak ellenére, hogy intenzív hadjárat szól hazánkban a magas cukorfogyasztás ellen, főleg a gyerekek körében! Na, ezek után biztos lehetsz, hogy ha a fekete vámpír a Googlenél is költ reklámra, akkor a fehér krém fog folyni az összes általad felkeresett oldal reklám blokkjaiból!
A rajongók ugyebár szeretik dédelgetni tárgyukat… és ha nekik megjelennek ezek a hirdetések, likeszerűen kattintgathatnak, akkor saját magukkal tolnak ki, mivel a vámpír hirdetési költségeit elkezdik felnyomni. A Google Adwords ugyanis kattintás alapon számol a hirdetőknek. Ezzel a hévvel, ha egy ország elkezd nyomogatni a fekete édességre, akkor akár egy fél év múlva drágábbak lehetnek az imádott termékei, mivel a marketing költségek egy adott cégnél tetemes összegre rúghatnak!
A Google Adsense oldalán pedig ott állnak a hirdetési felületek tulajdonosai, mint pl. a bloggerek, akik minden nap várják a pár hirdetéskattintásból összegyűlt bevételt, ami nevetségesen alacsony ám! Ha egy ilyen rajongóval összehozza az élet és nem is kell eszeveszetten nyomkodnia a dupla krémért, akkor is jobb, ha nem kerülnek beszélő viszonyba, mivel a Google letiltja a blogger hirdetéseit és a pénzét is elveszi! Ők azt állítják, hogy jóhiszeműen visszaadják a vámpírnak a pénzt az egész időszakra vonatkozóan. Ezt ellenőrizni nem tudod, közvetlenül kapcsolatba lépni a Nagy testvérrel nem lehet és még a visszajelzésekre sem válaszolnak.
Egy teszt felölelte a hazai nagy forgalmú portálok Google hirdetéseit. Egy időszak alatt annyit kattintottak egy bizonyos hirdetésre, hogy még a mai napig is ezek a reklámok jelennek meg ezeken a gépeken. Tehát a Google vette az adást! Az érvénytelen kattintások ellenére is érdekes módon, hosszú időn keresztül megmaradtak ezek a hirdetések! Tehát a nagy cégeket a Google nem tiltja le, viszont a kis halak letiltásából és virtuális pénzük elvételéből finanszírozza az ír Robin Hood az üzleti modelljét?
Egy ilyen bloggal kapcsolatban elindult az ügy szépen a Gazdasági Versenyhivatal felé. Végigfuttatjuk és kiderítjük, hová vándorolnak ezek a Forintok, miért nem válaszol az ezzel kapcsolatos kérdésekre a Google?! Vajon a tisztességtelen verseny tilalmát, az üzletfelek megtévesztését, a gazdasági versenyt korlátozó megállapodást vagy a gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmát meríti ki a feltételezett törvényellenes tevékenységük? Meglátjuk! Szándékos károkozás miatt pedig a Rendőrség felé megtesszük a lépéseket, mivel a kedves érdi illető azzal nem számolt, hogy az Analytics is mindent lát ezen a weboldalon is!
Hogyan verheted át a Google-t a tudtodon kívül? Ha pl. elektromos autót szeretnél venni és utálod a környezetszennyező diesel autókat, folyamatosan a témával kapcsolatosan keresel rá, akkor lehetőleg autókkal kapcsolatos hirdetéseket fog a rendszer az arcodba nyomni. Eszeveszetten kattintgatsz a jó kis dieselekre, biztos lehetsz benne, hogy növelni fogod az adott autó forgalmazójának költségeit. Vigyázz minden lépésedre a neten és lehetőleg következetesen és felelősségteljesen bökj rá a Neked tetsző dolgokra!
Oszd meg a cikket, hogy az igazi Robin Hood győzzön!
A képek illusztrációk, amikért köszönet a pixabaynek!