@Publikus Team: Ez érdekes, a klímaszerelő fórumokon a hozzászólók túlnyomó többsége nem vállalja azoknak a klímáknak a szerelését és javítását amit nem tőlük vásároltak. Persze biztos akadnak kivételek.
A kóklereket nehéz kivetni a szakmából, olyan mintha a Pepsitől kérdeznénk, hogy miért nem tolja ki a piacról a Cocát. Az NKVH nem védi kellően a szakma érdekeit, inkább csak papírmunkát adnak és dézsmát szednek.
A többivel egyet értek, tapasztalataim szerint a megkárosított vásárlók lusták, nem mennek a pénzük után, sokszor még akkor sem amikor felajánlom nekik a szakmai segítségemet.
@Klíma Kapitány: A cél nem a legolcsóbb volt, hanem a szolg. kipróbálása.
Telepítését és javítását kivétel nélkül mindenki vállalta. A másik ingatlanomban Fisher klíma van, ismerem a külnbséget, mindennel tisztában vok.
A szakma jó híre azzal sérül, hogy a hozzáértők nem vetik ki maguk mellől a rengeteg kóklert, másik részről pedig a vásárlók hibás teljesítés esetén a kényelmet választják és nagyrészt nem tesznek semmit...
Harmad részről pedig a az illetékes Klímavédelmi hivatal sem mutat kellő hozzáállást, ami miatt kicsit meg kell őket piszkálni, h a konfortzónájukból kiessenek és foglalkozzanak krativitst igénylő munkával is!
@Publikus Team: Azért érdekel, mert mindenből a legolcsóbbat választotta és sejtésem szerint a végösszegből kijött volna egy jobb márkájú készülék, egy tisztességes szerelővel.
Sajnos kevesen tudják, bár az árukból sejthető lenne, a barkácsáruházakban árult klímák minősége jóval alacsonyabb, mint a többié, pont mint a garanciális idejük, a szerviz hátterük pedig finoman szólva is vitatott. Ezeknek a klímáknak a telepítését nagyon kevés klímaszerelő vállalja, aki rendesen dolgozik, annak van elég munkája, nem fogja kockáztatni, hogy többször is vissza kelljen mennie javítani. Tehát marad a szakma alja, vagy fogalmazzunk úgy, hogy azok a vállalkozók, akinek csak ez a munka jut.
Rendszeresen hívnak Whirlpool klímák (ez pontosan egy ilyen márka) karbantartására, a 90%-uk csúnyán van szerelve, nagy részük valamilyen telepítési hibával is küzd és szinte mindenki panaszkodik a telepítőkre.
Olcsó húsnak híg a leve.
Nem akarom a teljes felelősséget rátolni a fogyasztókra, az emberek többsége nem tudja, hogy miért nem mindegy, hogy hol szabad klímát vásárolni, miközben nyugodtan rendelhetünk telefont, vagy kenyérpirítót a neten.
Ennek a problémának a megoldásában a szakmának is részt kellene vállalnia, hiszen így a klímaszerelők érdekei és a szakma jó híre is sérül.
@Klíma Kapitány: az összeg nem nyílvános, mivel nem is lenne értelme egy teszt különböző költségeinek, amit a fogyasztók nem tudnának értelmezni. A cél, hogy nyílvánosságra hozzuk a kókler szerelők munkáját és, hogy a szakma hogyan működik. Léteznek szakemberek akik tisztességesek, sajnos őket nem találtuk meg.
Nalunk Magyarorszagon egy allitolagos Telekom oldalra iranyitotta at az Index forumot, nem is tudtam hasznalni, viszont mobilrol igen. Innen, Ausztriabol semmit nem tapasztaltam, szoval a dolog Magyarorszagra korlatozodott.
@Publikus Team: Poén volt, zanzásította a postot. Egyébként az internet korában tényleg létezhet ilyen? Amikor szinte ipari titkokat ki lehet gúglizni?? Egy dolgot hiányolok, maga az autó típusát. Például egy Phaeton nem Passat, persze itt hagyjuk a tervezett avulást. Sajnos láttam már I-gerendát a gyűrődő elem helyén...
@bellarand: Tamás már az elején direkt rákérdezett Lászlónál, hogy ez a végösszeg Bruttó lesz-e?! A mai világban szerelőknél ez alapvető, mert nagy részük nettóban gondolkodik és ha kérsz számlát, az +27%. Sajnos ez a mai magyar valóság!
A cikkben is megírtuk, hogy testvéri ajánlással volt biztosított a szerelő minőségi munkájára, egyszerűen elképzelhetetlen volt, h ilyen munkát végezzen.
A per csak a végső megoldás, előtte még vannak a próbavásárlások.
Köszönjük a tanácsodat!
Ahogy a 10 pontba szedett jó tanácsban sem volt túl sok használható, úgy a kommentelőkből is sokszor hiányzik az empátia. Milyen könnyen ítélkeztek. Botrányos ez az áldozathibáztatás!
Tamást nem lehet hibáztatni, mert arra nincs mentség, ha átveri a szerelő, bármilyen módon. Miért kell bekavarni a nettó árral? Ez fel sem merülhetne! Hogy számlát kapok valamiről, az alapértelmezés! Miért kellene Tamásnak ismernie a kiskapuzó szerelők számlás ügyeskedését? Vagy tényleg ő a hibás, mert nem kérdezett rá az elején, hogy nettó vagy bruttó? Nem!
Ahogyan azért sem hibáztatható, mert megbízott a szerelőben. Nem vagyunk pszichológusok, nem feladatunk a másik erkölcseit elemezni freudi elszólásokból, gesztusokból. Sem gépészmérnökök, hogy lássuk a szakszerűtlen szerelést. Alapvető, hogy a szerelő a legjobb tudása és lelkiismerete szerint végzi a munkáját! Ha nem, az kizárólag a szerelő felelőssége.
Totál ki van szolgáltatva, mert nem ért hozzá, tehát nem tud védekezni, érvelni, mert ez nem az ő szakterülete. De ezért nem hibáztatható és ezzel nem erkölcsös visszaélni, ahogy egy ügyvédnek vagy egy orvosnak sem a másik kiszolgáltatott helyzetével.
A jogi út elég rögös, évekig tart, a szakértők, ügyvédek és a bírók meglehetősen korruptak, rámehet az egészsége és még elégtételt sem kap.
Szerintem.
@Publikus Team: Igen, olvastam én is, de az nem jelent semmit. Az pedig a cikkből kiderült, hogy még a traileres elszállítással együtt is olcsóbb lett volna. Ráadásul ezek után nyilvánvalóan az elvégzett munka minősége is borzalmas lehet. Az első gyanús jelnél azonnal lépni kell, akárki akármennyire is ajánlgatta a szerelőt.
@Mr. Cobb: Tamás bruttó végösszegben állapodott meg a szerelővel, ami ki is lett hangsúlyozva. Pontosan azért, mert a szerelők általában nettóban gondolkoznak, ha kérsz számlát, akkor +27%. Ezekkel a számokkal tud olcsóbb lenni a szakszerviznél, ha ÁFÁ-s számlát kérsz tőle, az már drágábbra jöhet ki sokszor. Gondolom, hogy nem vagy vállalkozó, ezért nem érthető, hogy a szerelő bruttó összegéből 0% ÁFÁ-val így soha nem lesz nettó összeg...
"elfelejtett előre szólni a Vállalkozó, hogy a végösszeg Áfa-mentes a részéről. Így Tamásék vállalkozása több, mint 100eFt-tal rosszabbul járt, mintha szakszerviz végezte volna, rendes 27% Áfával."
Ha Tamás a vállalkozásába akarta számláztatni a dolgot, akkor eleve nettó árban gondolkoztak, így teljesen mindegy, hogy a szerelő adómentes-e, vagy sem! :)
@Peetee: Érdemes pontosan értelmezni a cikket:
"A megbeszéltek alapján nem építette be a ventilátor légterelőt, ehelyett a régi alkatrészt kapta meg, ami nem is az autóhoz való."
Köszi a pszichológiai szakvéleményt, átadjuk! :)
Tamás egy végtelenül nagy idióta, aki újra és újra hagyta magát átverni, bólogatott mindenre okosan mint egy birka…amikor már egyértelmű volt, hogy átb***ák, akkor is csak mamlasz módjára nézett ki a fejéből, és mondta, hogy oké, rendben, értem, oké. Érdekérvényesítése egy nagy nulla, sőt, kb. mínusz 500. „a régi alkatrész került beépítésre, ami nem is az autóhoz való” – miféle tákolmány lehetett ez az autó, ha már a baleset előtt sem a hozzá való alkatrészek voltak benne??? Miért hagyja magát valaki újra-újra és újra megvezetni? Tamás egy címeres ökör. Ne legyél olyan, mint Tamás. Nyisd ki a szád és kezdj el beszélni vele, ha ész érveid vannak. Neki voltak mégis némán bólogatott. Tamás egy idióta.
@Nerevaryne: Na ez a pszichológiai hadviselés!!! Lényege, h azt próbálják kihasználni, hogy a mai világban nem sokan állnak ki magukért! Ha 10-ből csak 3-4 ember összejön így, az már szép kis összeg nekik... De gratulálunk, hogy nem hagytad magad!
Az utolsó pontra abszolút igazat adok. Mindegy milyen szervizbe mész, akkor is megpróbálják felsrófolni az árat, hiába egyeztél meg előre.
Nekem volt egy behalt kuplungom amit egy nagyon pöpec szervizbe vittem el, mondom diagnosztizálják, mit kell rajta cserélni, mit lehet javítani, aztán hívjanak az eredménnyel.
Fel is hívtak egy ajánlattal, ami kb. 40ezerrel volt drágább mint kellett volna, mondom ez túl sok, nem kóser. Erre azt mondja az kár mert már megrendelték az összes alkatrészt. (Mivan?) Megalkudtunk egy kedvezményesebb árban, erre fizetésnél jönnek tök természetesen hogy maradt az eredeti ár. Hát fél órán át vakaróztak mire eszükbe jutott hogy miben állapodtunk meg. Kínos egy fél óra volt de megérte.
Publikuss
Utolsó kommentek:
Klíma Kapitány 2019.09.15. 12:16:04
A kóklereket nehéz kivetni a szakmából, olyan mintha a Pepsitől kérdeznénk, hogy miért nem tolja ki a piacról a Cocát. Az NKVH nem védi kellően a szakma érdekeit, inkább csak papírmunkát adnak és dézsmát szednek.
A többivel egyet értek, tapasztalataim szerint a megkárosított vásárlók lusták, nem mennek a pénzük után, sokszor még akkor sem amikor felajánlom nekik a szakmai segítségemet.
Bejegyzés: A névjegykártya az új ÁFÁ-s számla
Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2019.09.15. 11:38:12
Telepítését és javítását kivétel nélkül mindenki vállalta. A másik ingatlanomban Fisher klíma van, ismerem a külnbséget, mindennel tisztában vok.
A szakma jó híre azzal sérül, hogy a hozzáértők nem vetik ki maguk mellől a rengeteg kóklert, másik részről pedig a vásárlók hibás teljesítés esetén a kényelmet választják és nagyrészt nem tesznek semmit...
Harmad részről pedig a az illetékes Klímavédelmi hivatal sem mutat kellő hozzáállást, ami miatt kicsit meg kell őket piszkálni, h a konfortzónájukból kiessenek és foglalkozzanak krativitst igénylő munkával is!
Bejegyzés: A névjegykártya az új ÁFÁ-s számla
Klíma Kapitány 2019.09.15. 11:32:39
Sajnos kevesen tudják, bár az árukból sejthető lenne, a barkácsáruházakban árult klímák minősége jóval alacsonyabb, mint a többié, pont mint a garanciális idejük, a szerviz hátterük pedig finoman szólva is vitatott. Ezeknek a klímáknak a telepítését nagyon kevés klímaszerelő vállalja, aki rendesen dolgozik, annak van elég munkája, nem fogja kockáztatni, hogy többször is vissza kelljen mennie javítani. Tehát marad a szakma alja, vagy fogalmazzunk úgy, hogy azok a vállalkozók, akinek csak ez a munka jut.
Rendszeresen hívnak Whirlpool klímák (ez pontosan egy ilyen márka) karbantartására, a 90%-uk csúnyán van szerelve, nagy részük valamilyen telepítési hibával is küzd és szinte mindenki panaszkodik a telepítőkre.
Olcsó húsnak híg a leve.
Nem akarom a teljes felelősséget rátolni a fogyasztókra, az emberek többsége nem tudja, hogy miért nem mindegy, hogy hol szabad klímát vásárolni, miközben nyugodtan rendelhetünk telefont, vagy kenyérpirítót a neten.
Ennek a problémának a megoldásában a szakmának is részt kellene vállalnia, hiszen így a klímaszerelők érdekei és a szakma jó híre is sérül.
Bejegyzés: A névjegykártya az új ÁFÁ-s számla
Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2019.09.14. 21:51:19
Bejegyzés: A névjegykártya az új ÁFÁ-s számla
Klíma Kapitány 2019.09.14. 21:47:29
Bejegyzés: A névjegykártya az új ÁFÁ-s számla
TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2019.07.30. 20:48:23
Bejegyzés: Csalókra figyelmeztet az internetszolgáltató
]{udarauszkasz 2019.07.30. 19:17:08
Bejegyzés: Csalókra figyelmeztet az internetszolgáltató
Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 20:50:14
Bejegyzés: 10 tanács, hogy ne maradjon tátva a szád az autószerelőtől!
prakp 2017.10.06. 20:16:02
Bejegyzés: 10 tanács, hogy ne maradjon tátva a szád az autószerelőtől!
Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 20:01:44
A cikkben is megírtuk, hogy testvéri ajánlással volt biztosított a szerelő minőségi munkájára, egyszerűen elképzelhetetlen volt, h ilyen munkát végezzen.
A per csak a végső megoldás, előtte még vannak a próbavásárlások.
Köszönjük a tanácsodat!
Bejegyzés: 10 tanács, hogy ne maradjon tátva a szád az autószerelőtől!
bellarand 2017.10.06. 19:54:29
Tamást nem lehet hibáztatni, mert arra nincs mentség, ha átveri a szerelő, bármilyen módon. Miért kell bekavarni a nettó árral? Ez fel sem merülhetne! Hogy számlát kapok valamiről, az alapértelmezés! Miért kellene Tamásnak ismernie a kiskapuzó szerelők számlás ügyeskedését? Vagy tényleg ő a hibás, mert nem kérdezett rá az elején, hogy nettó vagy bruttó? Nem!
Ahogyan azért sem hibáztatható, mert megbízott a szerelőben. Nem vagyunk pszichológusok, nem feladatunk a másik erkölcseit elemezni freudi elszólásokból, gesztusokból. Sem gépészmérnökök, hogy lássuk a szakszerűtlen szerelést. Alapvető, hogy a szerelő a legjobb tudása és lelkiismerete szerint végzi a munkáját! Ha nem, az kizárólag a szerelő felelőssége.
Totál ki van szolgáltatva, mert nem ért hozzá, tehát nem tud védekezni, érvelni, mert ez nem az ő szakterülete. De ezért nem hibáztatható és ezzel nem erkölcsös visszaélni, ahogy egy ügyvédnek vagy egy orvosnak sem a másik kiszolgáltatott helyzetével.
A jogi út elég rögös, évekig tart, a szakértők, ügyvédek és a bírók meglehetősen korruptak, rámehet az egészsége és még elégtételt sem kap.
Szerintem.
Bejegyzés: 10 tanács, hogy ne maradjon tátva a szád az autószerelőtől!
xxyati 2017.10.06. 15:07:28
Bejegyzés: 10 tanács, hogy ne maradjon tátva a szád az autószerelőtől!
Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 13:52:41
Bejegyzés: 10 tanács, hogy ne maradjon tátva a szád az autószerelőtől!
rnz 2017.10.06. 13:51:39
Bejegyzés: 10 tanács, hogy ne maradjon tátva a szád az autószerelőtől!
Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 13:51:15
Bejegyzés: 10 tanács, hogy ne maradjon tátva a szád az autószerelőtől!
Mr. Cobb 2017.10.06. 13:45:14
Ha Tamás a vállalkozásába akarta számláztatni a dolgot, akkor eleve nettó árban gondolkoztak, így teljesen mindegy, hogy a szerelő adómentes-e, vagy sem! :)
Bejegyzés: 10 tanács, hogy ne maradjon tátva a szád az autószerelőtől!
Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 13:34:55
"A megbeszéltek alapján nem építette be a ventilátor légterelőt, ehelyett a régi alkatrészt kapta meg, ami nem is az autóhoz való."
Köszi a pszichológiai szakvéleményt, átadjuk! :)
Bejegyzés: 10 tanács, hogy ne maradjon tátva a szád az autószerelőtől!
Peetee 2017.10.06. 13:32:09
Bejegyzés: 10 tanács, hogy ne maradjon tátva a szád az autószerelőtől!
Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2017.10.06. 13:31:08
Bejegyzés: 10 tanács, hogy ne maradjon tátva a szád az autószerelőtől!
Nerevaryne 2017.10.06. 13:29:00
Nekem volt egy behalt kuplungom amit egy nagyon pöpec szervizbe vittem el, mondom diagnosztizálják, mit kell rajta cserélni, mit lehet javítani, aztán hívjanak az eredménnyel.
Fel is hívtak egy ajánlattal, ami kb. 40ezerrel volt drágább mint kellett volna, mondom ez túl sok, nem kóser. Erre azt mondja az kár mert már megrendelték az összes alkatrészt. (Mivan?) Megalkudtunk egy kedvezményesebb árban, erre fizetésnél jönnek tök természetesen hogy maradt az eredeti ár. Hát fél órán át vakaróztak mire eszükbe jutott hogy miben állapodtunk meg. Kínos egy fél óra volt de megérte.
Bejegyzés: 10 tanács, hogy ne maradjon tátva a szád az autószerelőtől!